
CONSEIL
DE L’EUROPE

COUNCIL
OF EUROPE

COUR EUROPÉENNE DES DROITS DE L’HOMME
EUROPEAN COURT OF HUMAN RIGHTS  

 

 
  

 
 
 

SECŢIUNEA A PATRA 
 
 
 
 

CAUZA FLUX (nr. 5) c. MOLDOVEI 
 

(Cererea nr. 17343/04) 
 
 
 
 
 

HOTĂRÂRE 
 
 

STRASBOURG 
 

1 iulie 2008 
 
 
 
 
 

DEFINITIVĂ 
 

01/10/2008 
 
 

Această hotărâre poate fi subiect al revizuirii editoriale. 





 HOTĂRÂREA FLUX (nr. 5) c. MOLDOVEI  1 

În cauza Flux (nr. 5) c. Moldovei, 
Curtea Europeană a Drepturilor Omului (Secţiunea a Patra), întrunită în 

cadrul unei Camere compuse din: 
 Nicolas Bratza, Preşedinte, 
 Lech Garlicki, 
 David Thór Björgvinsson, 
 Ján Šikuta, 
 Päivi Hirvelä, 
 Ledi Bianku, 
 Mihai Poalelungi, judecători, 
şi Lawrence Early, Grefier al Secţiunii, 

Deliberând la 10 iunie 2008 în şedinţă închisă,  
Pronunţă următoarea hotărâre, care a fost adoptată la acea dată:  

PROCEDURA  

1. La originea cauzei se află o cerere (nr. 17343/04) depusă împotriva 
Republicii Moldova la Curte, în conformitate cu prevederile articolului 34 
al Convenţiei pentru Apărarea Drepturilor Omului şi a Libertăţilor 
Fundamentale („Convenţia”), de către Flux („ziarul reclamant”), un ziar cu 
sediul în Chişinău, la 5 aprilie 2004. 

2.  Ziarul reclamant a fost reprezentat de către dl V. Gribincea, avocat 
din Chişinău şi membru al organizaţiei non-guvernamentale „Juriştii pentru 
drepturile omului”. Guvernul Republicii Moldova („Guvernul”) a fost 
reprezentat de către Agentul său, dl V. Grosu.    

3. Ziarul reclamant a pretins, în special, încălcarea dreptului său la 
libertatea de exprimare ca urmare a faptului că a fost găsit vinovat de 
defăimarea unui fost adjunct al Procurorului General.  

4.  La 14 septembrie 2006, Preşedintele Secţiunii a Patra a Curţii a decis 
să comunice Guvernului cererea. În conformitate cu prevederile articolului 
29 § 3 al Convenţiei, s-a decis ca fondul cererii să fie examinat concomitent 
cu admisibilitatea acesteia.   

ÎN FAPT 

I.  CIRCUMSTANŢELE CAUZEI 

5.  La 15 noiembrie 2002, Flux a publicat un articol intitulat „Dosarul 
penal al Eugeniei Duca, cât cinci kilograme de maculatură”. Acesta descria 
evoluţia unei cauze penale de rezonanţă pornită împotriva unei femei de 



 HOTĂRÂREA FLUX (nr. 5) c. MOLDOVEI 2 

afaceri, care fusese condamnată în acea perioadă, însă care a fost, ulterior, 
achitată, acordându-i-se compensaţii pentru urmărirea şi detenţia ilegale şi a 
publicat cu caractere italice extrase dintr-o scrisoare deschisă adresată de 
către fiica acesteia preşedintelui ţării, preşedintelui Parlamentului, primului 
ministru, Consiliului Europei, Misiunii OSCE în Moldova, precum şi altor 
organizaţii. În scrisoare ea se plângea de pretinsele abuzuri comise de 
procuratură şi de instanţele de judecată împotriva mamei sale. Scrisoarea 
conţinea, inter alia, următoarea propoziţie: 

„La 10 iulie 2001, adjunctul Procurorului General, V.S. (concediat ulterior pentru 
afaceri dubioase), semnează concluziile de învinuire pe dosarul penal intentat 
Eugeniei Duca ... şi-l remite Judecătoriei sectorului Rîşcani, fără ca măcar învinuita să 
ia cunoştinţă de respectivul rechizitoriu.” 

6. La o dată nespecificată, dl V.S., care, între timp, fusese retrogradat, a 
iniţiat proceduri civile în defăimare împotriva ziarului, susţinând că 
declaraţia cu privire la demisia sa din cauza afacerilor dubioase nu 
corespundea realităţii şi că îl defăima.  

7. La 12 februarie 2003, Judecătoria Buiucani a hotărât în favoarea dlui 
V.S., constatând faptul că declaraţia potrivit căreia dl V.S. a fost demis din 
cauza afacerilor dubioase nu corespundea realităţii şi era defăimătoare. De 
asemenea, ea a constatat că V.S. era angajat în acea perioadă în cadrul 
Procuraturii pentru a contribui la exercitarea justiţiei în Curtea de Apel şi a 
indicat ziarului să publice o dezminţire în termen de cincisprezece zile şi să-
i plătească lui V.S. 2,700 lei moldoveneşti (178 euro (EUR)). 

8. Ziarul reclamant a contestat această hotărâre, susţinând, inter alia, că 
articolul era de fapt o răspândire a declaraţiilor făcute de fiica dnei Duca în 
scrisoarea sa deschisă. Bazându-se pe hotărârea Jersild v. Denmark din 23 
septembrie 1994, Seria A nr. 298, ziarul reclamant a susţinut că el nu putea 
fi sancţionat pentru răspândirea declaraţiilor făcute de către persoane terţe. 

9. La 29 aprilie 2003, Curtea de Apel Chişinău a respins apelul, 
menţinând hotărârea primei instanţe. Ea nu a examinat argumentele 
prezentate de către ziarul reclamant referitoare la răspândirea declaraţiilor 
făcute de către alte persoane. Ziarul reclamant a depus recurs, susţinând că 
expresia „afaceri dubioase” constituia o judecată de valoare.  

10. La 19 noiembrie 2003, Curtea Supremă de Justiţie a respins recursul, 
constatând că dl V.S. a fost demis din funcţia sa printr-o hotărâre a 
Parlamentului, fără a fi aduse motive. Ea nu a examinat argumentele 
ziarului reclamant cu privire la răspândirea declaraţiilor făcute de către o 
terţă persoană.       

II. DREPTUL INTERN RELEVANT                        

11.  Prevederile relevante ale Codului civil, în vigoare în acea perioadă, 
sunt următoarele: 



 HOTĂRÂREA FLUX (nr. 5) c. MOLDOVEI  3 

Articolul 7. Apărarea onoarei şi demnităţii 

„(1)  Orice persoană fizică sau juridică este în drept să ceară prin judecată 
dezminţirea informaţiilor care lezează onoarea şi demnitatea ei, dacă cel care a 
răspîndit asemenea informaţii nu dovedeşte că ele corespund realităţii. 

(2)  În cazul în care asemenea informaţii au fost răspîndite prin intermediul unui  
mijloc de informare în masă, instanţa de judecată obligă redacţia acestuia să publice, 
în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a hotărîrii instanţei de judecată, o 
dezminţire la aceeaşi rubrică, pe aceeaşi pagină, în acelaşi program sau ciclu de 
emisiuni.” 

Articolul 7/1. Repararea prejudiciului moral 

„(1)  Prejudiciul moral, cauzat unei persoane în urma răspîndirii unor informaţii care 
nu corespund realităţii şi care lezează onoarea şi demnitatea acesteia, se repară în 
folosul reclamantului de către persoana fizică sau juridică care a răspîndit aceste 
informaţii.  

(2) Mărimea compensaţiei se stabileşte de către instanţa de judecată, în fiecare caz 
aparte, de la şaptezeci şi cinci pînă la două sute de salarii minime, în cazul în care 
informaţiile au fost răspîndite de o persoană juridică, şi de la zece pînă la o sută de 
salarii minime, în cazul în care au fost răspîndite de o persoană fizică.” 

ÎN DREPT 

12. Ziarul reclamant a pretins, în temeiul articolului 6 al Convenţiei, că 
instanţele judecătoreşti naţionale nu au adus motive suficiente în hotărârile 
lor. Partea relevantă a articolului 6 este următoarea: 

„1. Orice persoană are dreptul la judecarea în mod echitabil … de către o instanţă … 
care va hotărî … asupra încălcării drepturilor şi obligaţiilor sale cu caracter civil ... .” 

13. Ziarul reclamant a pretins, în temeiul articolului 10 al Convenţiei, 
că hotărârile instanţelor judecătoreşti naţionale au reprezentat o ingerinţă în 
dreptul său la libertatea de exprimare, care nu putea fi considerată necesară 
într-o societate democratică. Articolul 10 prevede următoarele: 

„1.  Orice persoană are dreptul la libertatea de exprimare. Acest drept cuprinde 
libertatea de opinie şi libertatea de a primi sau de a comunica informaţii ori idei fără 
amestecul autorităţilor publice şi fără a ţine seama de frontiere. Prezentul articol nu 
împiedică statele să supună societăţile de radiodifuziune, de cinematografie sau de 
televiziune unui regim de autorizare. 

2.  Exercitarea acestor libertăţi ce comportă îndatoriri şi responsabilităţi poate fi 
supusă unor formalităţi, condiţii, restrângeri sau sancţiuni prevăzute de lege, care 
constituie măsuri necesare, într-o societate democratică, pentru securitatea naţională, 
integritatea teritorială sau siguranţa publică, apărarea ordinii şi prevenirea infracţiunilor, 
protecţia sănătăţii sau a moralei, protecţia reputaţiei sau a drepturilor altora, pentru a 



 HOTĂRÂREA FLUX (nr. 5) c. MOLDOVEI 4 

împiedica divulgarea de informaţii confidenţiale sau pentru a garanta autoritatea şi 
imparţialitatea puterii judecătoreşti.” 

I. ADMISIBILITATEA CAUZEI 

14. În cererea sa iniţială, ziarul reclamant a mai formulat pretenţii în 
temeiul articolului 1 al Protocolului nr. 1 la Convenţie şi al articolului 13 
al Convenţiei. Totuşi, în observaţiile sale cu privire la admisibilitatea şi 
fondul cauzei, el a cerut Curţii să nu examineze aceste pretenţii. Curtea nu 
găseşte vreun motiv pentru a le examina. 

15.  În ceea ce priveşte celelalte pretenţii ale ziarului reclamant, Curtea 
consideră că acestea ridică chestiuni de fapt şi de drept, care sunt suficient de 
serioase încât determinarea lor să depindă de o examinare a fondului şi că 
niciun temei pentru declararea lor inadmisibile nu a fost stabilit. Prin urmare, 
Curtea le declară admisibile. În conformitate cu decizia sa de a aplica 
articolul 29 § 3 al Convenţiei (a se vedea paragraful 4 de mai sus), Curtea va 
examina imediat fondul acestor pretenţii.   

II. PRETINSA VIOLARE A ARTICOLULUI 10 AL CONVENŢIEI 

A. Argumentele părţilor 

1.  Ziarul reclamant  

16.  Ziarul reclamant a fost de acord că ingerinţa a fost prevăzută de lege 
şi a urmărit un scop legitim. Totuşi, ea nu a fost necesară într-o societate 
democratică, deoarece articolul contestat doar a răspândit declaraţii făcute 
de persoane terţe şi a făcut parte din discuţii cu privire la o chestiune de 
interes public. Declaraţia contestată a fost o cotaţie dintr-o scrisoare 
deschisă adresată preşedintelui ţării, primului ministru, Consiliului Europei, 
Misiunii OSCE în Moldova, Centrului pentru Drepturile Omului din 
Republica Moldova şi Ambasadei Statelor Unite ale Americii la Chişinău. 
În afara dlui V.S., scrisoarea făcea referire la cel puţin alţi cinci judecători şi 
procurori implicaţi în cauza penală. Dl V.S. nu a cerut niciodată ziarului să 
publice o dezminţire a declaraţiei sau dreptul la replică. Articolul a fost scris 
în baza unei cercetări detaliate. Jurnalistul l-a contactat pe autorul scrisorii 
deschise şi l-a intervievat. De asemenea, jurnalistul a obţinut o opinie 
juridică din partea unui avocat şi a studiat stenograma unei dezbateri din 
Parlament cu privire la procedurile penale împotriva dnei Duca. Dl V.S. a 
fost, într-adevăr, demis din funcţia sa în luna iunie 2002, rămânând angajat 
ca un simplu procuror. Motivele retrogradării nu au fost făcute publice 
niciodată; totuşi, investigaţia efectuată de către jurnalist şi faptul 



 HOTĂRÂREA FLUX (nr. 5) c. MOLDOVEI  5 

retrogradării dlui V.S. puteau, în mod rezonabil, să-l determine pe jurnalist 
să creadă că informaţia din scrisoarea deschisă era adevărată. 

2.  Guvernul 

17.  Guvernul a fost de acord că faptele cauzei relevau o ingerinţă în 
dreptul ziarului reclamant la libertatea de exprimare. Totuşi, ingerinţa a fost 
justificată prin prisma articolului 10 § 2 al Convenţiei. Ziarul reclamant a 
fost obligat să plătească prejudicii morale pentru defăimare în baza 
articolelor 7 şi 7/1 ale Codului civil. Astfel, ingerinţa a fost „prevăzută de 
lege”, iar legea a fost accesibilă şi previzibilă. Ea a urmărit scopul legitim 
de protecţie a demnităţii dlui V. S.; mai mult, măsura a fost necesară într-o 
societate democratică. 

18.  Guvernul s-a referit la marja de apreciere a autorităţilor naţionale la 
stabilirea necesităţii ingerinţei şi a susţinut că, atunci când Convenţia se 
referă la legislaţia naţională, este în primul rând competenţa autorităţilor 
naţionale să aplice şi să interpreteze legislaţia naţională. El a susţinut că, în 
această cauză, autorităţile naţionale nu au depăşit marja lor de apreciere şi 
au aplicat-o cu bună-credinţă, cu precauţie şi într-un mod rezonabil. 

19. În continuare, Guvernul a susţinut că motivele aduse pentru a 
justifica ingerinţa au fost „relevante şi suficiente”.  

B. Aprecierea Curţii 

20. După cum au recunoscut ambele părţi, şi Curtea este de acord, 
hotărârile instanţelor judecătoreşti naţionale şi obligarea ziarului reclamant 
să plătească prejudicii au constituit un „amestec al autorităţilor publice” în 
dreptul reclamantului la libertatea de exprimare, în sensul primului paragraf 
al articolului 10 al Convenţiei. Este, de asemenea, incontestabil faptul că 
această ingerinţă a fost „prevăzută de lege” şi a urmărit un scop legitim. 
Sarcina Curţii este să stabilească dacă această ingerinţă a fost „necesară într-
o societate democratică”. 

21. Verificarea dacă ingerinţa invocată a fost „necesară într-o societate 
democratică” cere Curţii să stabilească dacă aceasta a corespuns „unei 
necesităţi sociale imperioase”, dacă ea a fost proporţională scopului 
legitim urmărit şi dacă motivele aduse de autorităţile naţionale pentru a o 
justifica sunt relevante şi suficiente. La stabilirea faptului dacă o astfel de 
„necesitate” există şi ce măsuri ar trebui luate pentru aceasta, autorităţile 
naţionale se bucură de o anumită marjă de apreciere. Totuşi, această marjă 
de apreciere nu este nelimitată şi este însoţită de supravegherea europeană 
exercitată de către Curte, a cărei sarcină este de a da o apreciere finală 
faptului dacă o restricţie este conformă cu libertatea de exprimare, după 
cum aceasta este protejată de articolul 10 (pentru recapitularea mai 
detaliată a principiilor relevante, a se vedea Giniewski v. France, nr. 
64016/00, §§ 43-54, ECHR 2006-...; Aydın Tatlav v. Turkey, nr. 50692/99, 



 HOTĂRÂREA FLUX (nr. 5) c. MOLDOVEI 6 

§§ 22-27, 2 mai 2006; Gündüz v. Turkey, nr. 35071/97, § 38, ECHR 
2003-XI; Murphy v. Ireland, nr. 44179/98, §§ 65-69, ECHR 2003-IX 
(extracts) şi referinţele cuprinse în ele). 

22.  Curtea notează că articolul a fost scris de un jurnalist şi reaminteşte 
că rolul proeminent al presei într-o societate democratică este de a 
comunica idei şi opinii cu privire la chestiuni politice şi la alte chestiuni de 
interes public (a se vedea Sunday Times v. the United Kingdom (no. 1), 
hotărâre din 26 aprilie 1979, Seria  A nr. 30, § 65). Articolul contestat se 
referea la chestiuni precum pretinse proceduri penale abuzive şi rolul jucat 
în acestea de un procuror de rang înalt. Nu există îndoială că acestea 
reprezintă chestiuni extrem de importante într-o societate democratică, 
despre care publicul are un interes legitim să fie informat. 

23.  Ziarul reclamant a fost obligat la plata despăgubirilor, deoarece nu a 
putut demonstra veridicitatea unei declaraţii cu privire la dl V.S.. Declaraţia 
contestată a fost de fapt o cotaţie dintr-o scrisoare deschisă scrisă de fiica 
unei pretinse victime a procedurilor penale abuzive la adresa diferitor 
politicieni de rang înalt şi a organizaţiilor internaţionale.  

24. Curtea reiterează că „pedepsirea unui jurnalist pentru că a ajutat la 
răspândirea declaraţiilor făcute de o altă persoană … ar afecta serios 
contribuţia presei la discutarea chestiunilor de interes public şi nu ar trebui 
să fie admisă decât dacă există motive deosebit de întemeiate pentru a face 
acest lucru” (a se vedea Jersild v. Denmark, hotărâre din 23 septembrie 
1994, Seria A nr. 298, § 35; şi Thoma v. Luxembourg, nr. 38432/97, § 62, 
ECHR 2001-III). 

25. În continuare, Curtea notează că plângerile din scrisoarea deschisă 
despre abuzurile comise de procuratură şi instanţele judecătoreşti împotriva 
dnei Duca nu au fost lipsite de temei, deoarece instanţele judecătoreşti 
naţionale au constatat, ulterior, că dna Duca a fost victimă a abuzurilor 
comise de organul de urmărire penală şi procuratură, care au avut ca rezultat 
acuzarea ei de comiterea unei infracţiuni şi detenţia acesteia (a se vedea 
Duca v. Moldova (nr. 1579/02), decizie parţială cu privire la admisibilitate, 
11 aprilie 2006). De asemenea, ea notează că în timpul procedurilor 
judecătoreşti naţionale nu s-a contestat faptul că dl V.S. a fost implicat în 
procedurile penale pornite împotriva dnei Duca în calitatea sa de procuror şi 
că, ulterior, el a fost retrogradat. În astfel de circumstanţe şi având în vedere 
limbajul declaraţiei contestate, Curtea nu este convinsă de faptul că au 
existat motive deosebit de întemeiate pentru a sancţiona ziarul reclamant 
pentru faptul că a ajutat-o pe fiica dnei Duca să răspândească scrisoarea sa 
deschisă.  

26. Prin urmare, Curtea conchide că ingerinţa nu a corespuns unei 
necesităţi sociale imperioase şi, astfel, nu a fost necesară într-o societate 
democratică. Prin urmare, a avut loc o violare a articolului 10 al 
Convenţiei. 

 



 HOTĂRÂREA FLUX (nr. 5) c. MOLDOVEI  7 

III. PRETINSA VIOLARE A ARTICOLULUI 6 § 1 AL CONVENŢIEI 

27.  Ziarul reclamant a mai pretins o violare a articolului 6 § 1 al 
Convenţiei, susţinând că instanţele judecătoreşti naţionale nu au adus 
motive în hotărârile lor. Deoarece această pretenţie nu ridică o chestiune 
separată de cea examinată mai sus prin prisma articolului 10, Curtea nu 
consideră necesar de a o examina separat.  

IV. APLICAREA ARTICOLULUI 41 AL CONVENŢIEI 

28.  Articolul 41 al Convenţiei prevede următoarele:  

„Dacă Curtea declară că a avut loc o violare a Convenţiei sau a protocoalelor sale 
şi dacă dreptul intern al Înaltelor Părţi Contractante nu permite decât o înlăturare 
incompletă a consecinţelor acestei violări, Curtea acordă părţii lezate, dacă este 
cazul, o satisfacţie echitabilă.” 

A.  Prejudiciul material 

29. Ziarul reclamant a pretins EUR 185 cu titlu de prejudiciu material, 
reprezentând suma prejudiciilor pe care el le-a plătit dlui V.S. şi taxa de 
stat pe care el a trebuit să o plătească pentru examinarea apelului şi 
recursului. 

30.  Guvernul nu a fost de acord cu suma pretinsă şi a susţinut că ziarul 
reclamant nu ar trebui să fie în drept s-o recupereze, deoarece procedurile au 
fost echitabile, iar hotărârile judecătoreşti au fost amplu motivate. El a 
solicitat Curţii să respingă pretenţia ziarului reclamant formulată cu titlu de 
prejudiciu material. 

31. Curtea consideră că pretenţia reclamantului formulată cu titlu de 
prejudiciu material este întemeiată şi o acordă integral. 

B.  Prejudiciul moral 

32.  Ziarul reclamant a pretins EUR 5,000 cu titlu de prejudiciu moral, 
care i-a fost cauzat prin încălcarea drepturilor sale garantate de Convenţie. 
În susţinerea pretenţiei sale, ziarul reclamant a susţinut că el a fost obligat să 
publice o dezminţire a declaraţiilor contestate şi a invocat jurisprudenţa 
anterioară. 

33.  Guvernul a contestat pretenţia şi a susţinut că aceasta era 
neîntemeiată şi excesivă. 

34.  Având în vedere violarea articolului 10 al Convenţiei constatată mai 
sus, Curtea consideră că acordarea compensaţiilor cu titlu de prejudiciu 
moral este justificată în această cauză. Făcând evaluarea sa în mod echitabil, 
Curtea acordă ziarului reclamant EUR 3,000. 



 HOTĂRÂREA FLUX (nr. 5) c. MOLDOVEI 8 

C.  Costuri şi cheltuieli 

35.  Avocatul ziarului reclamant a pretins EUR 1,990 cu titlu de costuri şi 
cheltuieli angajate în faţa Curţii. El a prezentat o listă detaliată a orelor 
lucrate. Calculul din lista detaliată a inclus şi timpul lucrat asupra pretenţiei 
formulate în temeiul articolului 6 al Convenţiei. 

36.  Guvernul nu a fost de acord cu suma pretinsă pentru reprezentare. El 
a considerat-o excesivă şi a susţinut că suma pretinsă de avocat nu era suma 
care a fost de fapt plătită acestuia de către ziarul reclamant. El a contestat 
numărul de ore lucrate de avocatul reclamantului şi onorariul pe oră 
perceput de acesta.  

37.  În această cauză, având în vedere lista detaliată prezentată, 
complexitatea cauzei, precum şi faptul că pretenţia formulată în temeiul 
articolului 6 al Convenţiei a fost retrasă de către reclamant, Curtea acordă 
avocatului ziarului reclamant EUR 1,800 cu titlu de costuri şi cheltuieli. 

D. Dobânda de întârziere  

38. Curtea consideră că este corespunzător ca dobânda de întârziere să fie 
calculată în funcţie de rata minimă a dobânzii la creditele acordate de Banca 
Centrală Europeană, la care vor fi adăugate trei procente. 

DIN ACESTE MOTIVE, CURTEA, ÎN UNANIMITATE,  

1.  Declară cererea admisibilă;  
 
2.  Hotărăşte că a avut loc o violare a articolului 10 al Convenţiei; 
 
3. Hotărăşte că nu este necesar de a examina separat pretenţia formulată în 

temeiul articolului 6 § 1 al Convenţiei; 
 
4.  Hotărăşte  

(a)  că statul pârât trebuie să plătească ziarului reclamant, în termen de 
trei luni de la data la care această hotărâre devine definitivă în 
conformitate cu articolul 44 § 2 al Convenţiei, următoarele sume care să 
fie convertite în valuta naţională a statului pârât conform ratei aplicabile 
la data executării hotărârii: 

(i) EUR 185 (o sută optzeci şi cinci euro) cu titlu de prejudiciu 
material; 
(ii) EUR 3,000 (trei mii euro) cu titlu de prejudiciu moral; 
(iii) EUR 1,800 (o mie opt sute euro) cu titlu de costuri şi 
cheltuieli, plus orice taxă care poate fi percepută de la reclamant; 



 HOTĂRÂREA FLUX (nr. 5) c. MOLDOVEI  9 

(b) că, de la expirarea celor trei luni menţionate mai sus până la 
executarea hotărârii, urmează să fie plătită o dobândă la sumele de mai 
sus egală cu rata minimă a dobânzii la creditele acordate de Banca 
Centrală Europeană pe parcursul perioadei de întârziere, plus trei 
procente; 

 
5.  Respinge restul pretenţiilor ziarului reclamant cu privire la satisfacţia 

echitabilă.  

Redactată în limba engleză şi comunicată în scris la 1 iulie 2008, în 
conformitate cu articolul 77 §§ 2 şi 3 al Regulamentului Curţii. 

 Lawrence Early Nicolas Bratza  
 Grefier Preşedinte 


	II. DREPTUL INTERN RELEVANT                       

